Kdokoliv z nás se může dostat do tíživé životní situace, kdy se nemá komu svěřit, případně koho požádat o názor, o radu, nebo jenom o několik slov útěchy. Může se jednat o problém závažného charakteru, může se jednat o problém v rodině nebo v osobním či kariérním životě.
Můžete bojovat s novou rolí rodiče, můžete se potýkat se šikanou na pracovišti či ve škole nebo v jakémkoli jiném kolektivu, ale můžete se také jenom cítit osaměle.
Na tohle všechno je zde linka důvěry, jejíž pracovníci vás vždy vyslechnou a pokusí se vám poradit či pomoci:
1. Budou vám naslouchat
2. Pokusí se vás uklidnit a stabilizovat, pokud pracovníci uznají, že jste v krizové situaci a panikaříte.
3. Mohou vám poskytnout pravdivé informace a fakta
4. Doporučí vám další psychologické poradny případně jiné sociální sítě
5. Pomohou vám vyjádřit, jak se cítíte a proč
6. Dokážou zpřehlednit a ujasnit vaši situaci
7. Doporučí vám náměty a pomohou vám v socializování se
8. Pracovníci hledají možnost, jak podpořit volajícího, pokud možno v blízkosti jeho bydlení
9. Pomáhají řešit krizovou situaci klientovi tak, aby byl tento člověk schopen vyřešit situaci sám, nebo ji alespoň dostatečně pochopit a zachovat se podle potřeby
10. Mohou vám zprostředkovat odbornou pomoc, doporučit některé poradny nebo psychiatrické či psychologické poradenství blízko vašeho domova
Jaké jsou největší mýty okolo služeb linky důvěry?
– Mnoho lidí se domnívá, že se hovory nahrávají a zaznamenávají pro případ kontroly, to ale není pravda
– Spousta lidí si myslí, že nejvíce klientů, kteří volají na linky důvěry, jsou lidé, pokoušející se o sebevraždu. Pravda je taková, že původně byly tyto linky zřízeny hlavně pro tyto potřeby, dnes ale nabízejí velkou škálu oborů, ve kterých dokáží poradit a pomoci.
– Linky důvěry fungují nonstop, to také není pravda. Většina linek důvěry má běžnou pracovní dobu, jako i jiné pracovní pozice.
– Volání na linku důvěry je zdarma, také mýtus. Většinou se jedná o běžný tarif podle operátorů.