Tvrdí se, že první dvě generace vozů A se zaměřily především na seniory a mladé rodiny, dnes je z něj opět klasický hatchback s pěti dveřmi. Také se vyrábí mnohem snáz a nabízí se za nižší cenu. Předchozí nepovedená strakatá verze konečně mizí z výrobních linek.
Nový vůz je označen jako W 177, na délku měří 4, 4 metru a rozvor je o něco málo širší, než u předchozí verze, ustálil se na hodnotě 2,73 metru. Zavazadlový prostor se navýšil o 29 litrů a pojme celkem 370 litrů, což je úctyhodné. Nepatrně se zvětšila i výška a šířka vozu a také rozchod obou náprav.
Umělá inteligence MBUX je jako živá
Změny se dotkly i interiéru. Objevila se tu nová multimediální sestava MBUX se dvěma velkými monitory, které tvoří základ přístrojové desky. Ovládání je možné skrze dotykový displej, nebo přes touchpad na středovém tunýlku, případně z volantu. Ovládání umělé inteligence je velmi citlivé a ta reaguje na sebemenší slovní podněty, pamatuje si přesné hlasové povely a stačí třeba vyslovit větu: „je mi vedro“, přičemž dojde k příslušné adaptaci vnitřního prostředí. Se svým autem pak hovoříte jako s člověkem. MBUX využívá data i pro navigaci díky připojení k internetové síti a je schopen napojit se i na jiné vozy, které disponují systémem Car-To-X. Navigace dokonce zvládne pracovat s obrazem zachyceným kamerovým systémem, perfektně vykreslí i název ulice, případně přímo číslo domu.
Všechny motorizace jsou na velmi slušné úrovni a nezklamou
Oslnivé jsou u nové áčkové řady prakticky všechny motorizace. Buď je to M282, což je přeplňovaný motor o obsahu 1,3 litru, který byl vyvíjen společně s automobilkou Renault, nebo Vás jistě zaujme čtyřválcový motor A200 o výkonu 163 koní a točivém momentu 250 Nm. Ten je propojen s manuální šestistupňovou převodovou skříní, anebo se sedmistupňovou automatikou se dvěma spojkami. Tento motor může také pracovat při malé zátěži jen na dva válce.
Pak je tu stroj A250 s přeplňovaným dvoulitrovým motorem M260 o výkonu 224 koní a s točivým momentem 350 Nm. Uvnitř se nachází pochopitelně filtr pevných částic a variabilní časovač sacích ventilů. Tento motor je spojen pouze s automatickou převodovkou.
Posledním hnacím strojem je dieselový OM608 o obsahu 1,5 litru, označen jako A180d, o výkonu 116 koní a točivém momentu 260 Nm. Tento motor s hliníkovou hlavou pochází opět od Renaultu, disponuje upraveným turbodmychadlem, jehož geometrie zasahuje přímo do výfukových svorů, a systém SCR redukuje množství oxidů dusíku pomocí močoviny.
Jak vidno, modernizace v oblasti pohonných systémů zasáhla všechny typy motorů a jejich spolehlivost je přibližně na stejné úrovni, ať už si zvolíte jakýkoliv typ.